StartUp Career Time Management -

Time
Management

 

Încă din copilărie am primit de la părinți și profesori sfatul să ne cheltuim timpul și banii cu chibzuință.

Este imposibil să putem controla fiecare minut al zilei, mai ales atunci când există multe distrageri în jur. Încă din copilărie am primit de la părinți și profesori sfatul să ne cheltuim timpul și banii cu chibzuință. În acest articol voi prezenta câteva modalități de a gestiona timpul la locul de muncă, dar și în afara acestuia.

Aceste sfaturi te vor ajuta să livrezi task-urile la timp, să ai parte de o mai bună calitate a muncii și a vieții în general, să fii mai productiv, să reduci procrastinarea și mai presus de toate, să diminuezi riscul de stres și anxietate.


Stabilirea priorităților

Elimină orice activitate care nu are legătură cu valorile și obiectivele tale. Înlocuiește aceste activități, precum verificarea prea frecventă a rețelelor de socializare, cu ceva care servește planului tău final, cum ar fi gătitul unor mese sănătoase sau exercițiile fizice regulate. După câteva săptămâni de practică, vei descoperi că nu îți lipsesc sarcinile consumatoare de timp pe care le-ai eliminat. La fel și la locul de muncă, clasifică sarcinile cele mai importante, cele urgente și cele care pot fi făcute cu ușurință mai târziu. Te vei putea concentra astfel pe cele care contează cu adevărat!

Învață să spui nu

Trebuie să înveți să spui nu! Atunci când spui "nu" unui lucru care nu adaugă valoare vieții tale sau nu îți susține valorile sau obiectivele de bază, spui "da" unui alt lucru care o face: timp pentru a fi cu familia, pentru a face exerciții fizice sau pentru a te bucura de un somn mai lung. Dacă ți se pare greu să spui "nu" , amintește-ți când ai spus ultima dată "da" cu reticență și părere de rău. Este important să economisești timp și să te concentrezi pe ceea ce contează cu adevărat pentru tine. Cel mai eficient mod de a spune "nu" este să nu răspunzi imediat. Analizează întâi dacă angajamentul pe care urmează să îl iei, blochează alte sarcini.


Minimizarea distracțiilor

Este un alt mod de a spune “nu”. Uneori când ne simțim inconfortabili,, frustrați, dezinteresați sau plictisiți, tindem să ne pierdem concentrarea retrăgându-ne de la sarcina pe care o îndeplinim. Poate e nevoie de un status cu "Nu deranja!", poate trebuie să punem telefonul pe mod avion; uneori chiar trebuie să preluăm controlul asupra timpului nostru ca să putem face mai mult pentru noi înșine.

Ia-ți o pereche căști ANC (active noise cancelling)! Când ești în fața laptopului și completezi un task, ultimul lucru pe care ți-l dorești este să iți fie întreruptă experiența audio de zgomote de fond. Căștile ANC anulează orice zgomot și îți permit să te concentrezi pe ceea ce te preocupă, fără să fii distras în mod repetat.

Găsește metoda de lucru eficientă pentru tine

Ai auzit de tehnica Pomodoro? Aceasta implică utilizarea unui cronometru și descompunerea muncii în intervale sau sprinturi - numite Pomodoros - cu pauze scurte între ele. Fiecare interval de timp alocat muncii durează de obicei jumătate de oră, iar pauzele pot dura oriunde între 3 și 5 minute. Aceste intervale de timp depind totuși de natura muncii și preferința personală. Și sunt o mulțime de alte tehnici care s-au demonstrat a fi eficiente în gestionarea timpului care așteaptă să le încerci!


Orele de aur

Încearcă să potrivești orele de lucru cu orele tale de maximă productivitate! Cercetările arată clar că ziua noastră este condusă de cicluri care afectează cât de alerți și motivați suntem. De exemplu, s-ar putea să te afli la cea mai mare capacitate cerebrală, cu cea mai bună concentrare și atenție, înainte de ora prânzului, și să încetinești semnificativ seara. Așadar, dacă ai un proiect care implică decizii critice și gânduri complexe, cel mai bun scenariu este să îl gestionezi în "orele tale de aur". Ține doar de tine să îți dai seama care sunt acelea!

Setează un obiectiv pe zi

Studiile au demonstrat că cel mai mare risc de burnout îl prezintă angajații cei mai performanți. Acest lucru este cauzat fie de cerințe neclare, imposibile, perioadele extrem de încărcate, lipsa recunoașterii și a suportului sau dezechilibrul muncă-viață personală. Unul dintre pașii care previn burnout-ul este crearea unor obiective și așteptări realiste. Astfel setează-ți zilnic un obiectiv clar, cuantificabil și un plan bine pus la punct pentru a-l îndeplini, în loc să te încarci cu numeroase task-uri pe care oricum nu le poți duce la îndeplinire integral.

Nu vorbi cu colegii de muncă în timp ce lucrezi

Petrecem 8-9 ore în fiecare zi la muncă, prin urmare, colegii devin automat unele dintre cele mai apropiate persoane cu care împărtășim totul. Dar prea multă conversație poate duce la scăderea productivității. Iată câteva modalități prin care să reduci discuțiile prea lungi cu colegii de birou : ține-ți căștile pe urechi, în felul ăsta nu te va deranja nimeni decât dacă este vorba de ceva important; stai departe de bârfe, astfel îți vei păstra și imaginea curată și nu va trebui niciodată să te scuzi pentru situații inconfortabile; sau ai putea pur și simplu să fii sincer și să anunți colegii că ești foarte ocupat și că nu te pot angaja în nici o sesiune de discuții.

Așadar, skill-urile de gestionare a timpului nu pot avea decât un impact pozitiv asupra muncii și vieții tale, așa că încearcă să fii în control, să iei deciziile cele mai bune și să te concentrezi pe prioritățile tale principale. Sper că acest articol să îți fie util în acest sens!


Bianca Bîrsan
Content Writer at StartUp Career.