StartUp Career Stresul: boala secolului 21 -

Stresul:
boala secolului 21

 

Presiunea la locul de muncă este normală și inevitabilă, însă întâlnită în mod excesiv și imposibil de gestionat, aceasta poate duce la scăderea calității vieții angajatului în timpul jobului.

Stresul apare în diferite circumstanțe de muncă. De cele mai multe ori, atunci când angajații sunt supuși unor cerințe care nu corespund cunoștințelor și abilităților lor sau când li se pune la încercare abilitatea de a face față unor sarcini dificile.

Presiunea la locul de muncă este normală și inevitabilă, însă întâlnită în mod excesiv și imposibil de gestionat, aceasta poate duce la scăderea calității vieții angajatului în timpul jobului.

În cadrul companiilor, managementul deficitar, lipsa sprijinului din partea colectivului, lipsa controlului proceselor de lucru și imposibilitatea de a adapta cerințele jobului abilităților și cunoștințelor angajatului duc la crearea unui nivel de stres în rândul angajaților.

Stresul poate veni în forme acute (termen scurt) sau cronice (termen lung). Unii angajați tind să respingă existența stresului, fără să țină cont de faptul că acesta poate devenii copleșitor și poate provoca serioase probleme de sănătate:

⮚ Boli de inimă – din cauza accelerării ritmului cardiac, corpul are un răspuns natural la stres: eliberarea hormoni ai stresului, precum adrenalina și cortizolul; nivelul nesănătos al acestor hormoni, alături de tensiunea crescută provocată de stres sau inflamarea mușchiului cardiac, pot contribui la dezvoltarea anumitor boli de inimă;

⮚ Sindromul intestinului iritabil – se manifestă prin crampe, dureri, balonare și indigestie. Este demonstrat științific că stresul afectează direct sistemul imunitar, și în mod implicit modifică și microbiomul (adică totalitatea de bacterii, viruși și ciuperci din corpul uman);
⮚ Dureri de cap provocate de tensiune;
⮚ Glicemie ridicată – ceea ce duce la scăderea insulinei;
⮚ Boala Alzheimer;
⮚ Tulburări mentale (depresie, anxietate, tulburări obsesiv-compulsive);
⮚ Obezitate;
⮚ Insomnie;
⮚ Astm.

Iată câteva lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres:

✔ Încurajează starea de bine la birou! Puterea autosugestiei este mai mare atunci când o împărțim cu alții. Îmbunătățește starea de spirit a colegilor. Oferă un zâmbet, o vorbă bună sau chiar o ciocolată ori de câte ori ai ocazia. Vei vedea că eforturile tale vor fi apreciate și nivelul de endorfine va crește atât la tine, cât și la oamenii din jur.
✔ Amenajează-ți frumos biroul! Gândește-te la ceva ce îți poate îmbunătăți starea de spirit: poate planta preferată, o cană cu mesaj amuzant sau o poză cu familia ta. Folosește culori vesele și design-uri amuzante să îți satisfaci simțul vizual.
✔ Solicită o zi liberă sau lucrează remote dacă simți că presiunea de la job te copleșește în ultima perioadă.
✔ Încurajează socializarea și petrece timp de calitate cu colegii tăi, cunoscându-i mai bine. Nu ridica bariere și lasă interacțiunile sociale să îți facă ziua mai bună.
✔ Acordă-ți un interval de timp de liniște! O pauză într-un loc liniștit ți-ar face mult bine între momentele stresante de la job.
✔ Apelează la consiliere dacă simți că nu mai poți gestiona singur stresul. Un specialist va găsi împreună cu tine cele mai potrivite modalități de a face față sentimentelor copleșitoare de la job.

Sper că ți-am fost de folos cu aceste informații! Și nu uita: concentrează-te pe progres, nu pe perfecțiune!


Bianca Bîrsan
Content Writer at StartUp Career.