StartUp Career Outline - break. reinvent. experience. -

Outline
break. reinvent. experience.

 

Credem în puterea brandurilor create în jurul valorii și a experienței pe care o oferă clienților! În tot ceea ce facem credem în sursa creativă de a rupe liniile, de a gândi diferit.

Care a fost parcursul agenției Outline?

Începuturile Outline au fost în 2007 - pe atunci ne știam ca Advents (advertising & events agency). Am început în 2007 ca o agenție organizatoare de evenimente: târguri / expoziții tematice în spații mai neconvenționale, în cadrul cărora companiile aveau ocazia să se promoveze și să vorbească despre ele. Unul dintre cele mai mari evenimente recente organizate a fost CUIB (care a adunat zeci de arhitecți și designeri din România și străinătate).
În 13 ani de activitate am crescut, ne-am lărgit gama de servicii de marketing pe care o oferim, ne-am schimbat viziunea, ne-am șlefuit valorile, am pus alte culori pe noi și am ajuns în punctul în care a trebuit să inventăm un nou cuvânt care să ne definească: Outline. În 2018 Advents a devenit Outline. Suntem una din puținele agenții de marketing full-service din Timișoara, asta înseamnă că ne ocupăm de un client de la A la Z: strategie de marketing, branding, promovare etc. Practic funcționăm ca un departament de marketing extern al companiilor.


Cât a durat pregătirea voastră, ca oameni de marketing?

Pentru mine, pregătirea a durat 20 de ani :) ...și continuă. Primul meu job în marketing a fost la o televiziune locală, când eram în primul an de facultate. A urmat un job într-o agenție care realiza site-uri web și apoi, în timpul masteratului, am lucrat în cadrul departamentului de marketing al Iulius Mall Timișoara (actualul Iulius Town). Când a început povestea mea în agenția Outline aveam deja o experiență practică de 7 ani în domeniu și începeam, pe atunci, un doctorat în marketing. Toți colegii din echipă au experiență de minim 5 ani și eu cred că în acest domeniu pregătirea nu se termină niciodată. Pregătirea continuă este un stil de viață pentru noi.

Îți trebuie talent sau e suficient să faci o școală în domeniu, ca să lucrezi în marketing?

Îți trebuie din ambele, în doze mari. Este importantă o școală în domeniul marketingului pentru că îți formează o gândire de economist combinată cu o viziune creativă. Oamenii de marketing, ca să fie foarte buni în acest domeniu, trebuie să fie pragmatici și practici. Creativitatea nu e suficientă. Poți avea idei super-creative, dar dacă, puse în practică, nu aduc profit pentru compania-client, aceste idei sunt egale cu zero. De exemplu, de-a lungul anilor am avut la interviuri de angajare artiști foarte talentați, care vroiau să lucreze ca designeri. Ei erau foarte buni ca artiști, dar nu aveau capacitatea de a adapta designul din mintea lor la un brand, nu puteau să-l aducă la stadiul de design-util, nu doar design-frumos.


Cu ce ar trebui să înceapă cineva care vrea o carieră în marketing?

Ar trebui să înceapă prin a face research pentru a-și da seama pe ce nișă din marketing ar vrea să lucreze. Poți să lucrezi în marketing ca: strateg, designer, copywriter, programator web, guru în promovare online etc. Sunt foarte multe direcții și e important să-ți dai seama repede ce ți-ar plăcea. Apoi l-aș sfătui să își aloce 1-2 ani în care să îmbine cursurile cu practica. Poate face cursuri online la o facultate chiar și din străinătate - acum sunt atât de multe variante, iar în paralel să încerce un stagiu de practică sau un internship într-o agenție de marketing.

O persoană care nu a avut talent la desen, în școală, poate să lucreze în domeniul marketing?

Da, poate să lucreze în marketing pentru că sunt multe nișe în care nu ai nevoie de talent la desen. Poți fi creativ prin cuvinte și atunci ești copywriter, poți crea site-uri web ca programator, poți fi client manager dacă îți place să comunici și ai abilități de relaționare cu oamenii. Variantele sunt multiple și o să apară joburi noi în domeniul marketingului, mai ales cu această pandemie care a mutat în online o mare parte din activitățile de promovare.


De ce sunteți voi, oamenii de marketing, așa de diferiți de alții? Așa sunteți voi, ca tipologie de persoană, sau v-ați dat seama în timp că doar fiind diferiți puteți să atrageți clienți?

În mare parte, așa suntem noi - diferiți :) În marketing nu pot lucra oameni care, de exemplu, iubesc rutina sau sunt blazați (ca structură umană).
În marketing lucrează oameni pasionați. Și nu vorbesc doar despre oameni pasionați de profesia lor, ci oameni pasionați ca fel de a fi, dacă pot să spun așa. Nu o să întâlnești în marketing persoane care au o viață de genul: somn-mâncare-job-repeat. Oamenii de marketing au pasiuni, hobby-uri, sunt curioși, sunt energici și entuziasmați de viață. Poate nu în fiecare zi, dar în majoritatea zilelor sunt astfel. De exemplu, eu nu aș putea să fiu un bun profesionist dacă nu mi-aș lua energia și creativitatea din alte pasiuni: pictez, dansez tango, călătoresc în cât mai multe și mai variate locuri. Oamenii de marketing au nevoie de “excitare” mentală, ca să vorbesc mai “neortodox” :))

Ce planuri de viitor are agenția Outline?

Planurile noastre de viitor au început anul trecut când am decis să ne transformăm agenția într-un coworking space. Ne-am deschis ușile pentru antreprenorii la început de drum sau pentru free lancers care s-au săturat să lucreze din cafenele sau de acasă. Ne place să ne reinventăm și o să continuăm să facem asta prin fiecare proiect, împreună cu fiecare companie alături de care ne implicăm profesional și uman.


Interviu cu Simona Ceplinschi-Buț
Owner agenția de marketing Outline.