StartUp Career Kit-ul angajatului de success -

Kit-ul angajatului de success

 

Cum vine asta? Nu trebuie să fii angajator, lider sau om de afaceri ca să te poţi numi ”de succes”.

Cum vine asta? Nu trebuie să fii angajator, lider sau om de afaceri ca să te poţi numi ”de succes”. Îţi poţi găsi calea către împlinirea profesională chiar dacă eşti un simplu angajat. Iată ce obiceiuri îţi poţi forma începând chiar de astăzi pentru a primi aprecierea de care ai nevoie şi pentru a crea relaţii benefice:


1. Fii punctual!

Am început cu punctualitatea deoarece este şi prima dovadă a bunului simţ pe lângă profesionalism, bune maniere şi respect. Dacă fiecare angajator ar primi câte un euro de fiecare dată când un angajat nu ajunge la timp, serviciile oferite ar fi doar nişte venituri colaterale. Nu uita că vei fii întotdeauna cu un pas în faţă prin faptul că eşti punctual, respecţi nu doar timpul altora ci şi al tău.

2. Planul B

Este absolut necesar să ai întotdeauna o alternativă şi să anticipezi. Există multe situaţii în viaţa noastră cotidiană care să îţi pună beţe în roate. Dacă eşti nevoit să lipseşti de la locul de muncă pentru a rezolva treburi personale şi urgenţe caută-ţi un înlocuitor pentru ziua sau zilele respective sau recuperează orele.


3. Perfecţionează-te!

După cum bine ştiţi, un om informat este un om câştigat, astfel îţi împrospătezi constant cunoştinţele şi abilităţile. Nu doar că vei fi mult mai greu de înlocuit dacă te afli într-un continuu proces de perfecţionare, ci vei scăpa şi de plafonare. Cele mai frecvente cerinţe când vine vorba de angajare sunt instruirea şi educaţia. Ştiu, nu este uşor să ieşi din zona de confort, dar astfel vei ajunge mult mai departe decât cei care preferă şi îşi menţin zona lor pufoasă şi călduroasă.

4. Fii amabil, corect, etic şi responsabil

Caută să fii întotdeauna un om de caracter, astfel vei fi mult mai performant. O vorbă din bătrâni spune aşa : „ce ţie nu îţi place, altuia nu-i face”, deci fii cineva pe care ai putea tu să-l angajezi dacă ai fii angajator! Nu te gândi să acţionezi cu răutate, este cel mai uşor să fii răutăcios. În plus, îţi consumi energia inutil, nu te va ajuta cu nimic şi nici nu te va face să te simţi mai bine cum probabil te-ai gândit.


5. Ţinuta profesională

Da, contează locul în care lucrezi şi regulamentul de ordine interioară, dar angajaţii responsabili au un stil vestimentar adecvat poziţiei lor. Totuşi, indiferent unde activezi un stil decent şi adecvat este întotdeauna apreciat. Desigur, nu suntem în măsură să judecăm pe cineva după aparenţe, însă acesta este primul lucru pe care mintea noastră îl percepe şi în conştientizează. De aceea este unanim cunoscut faptul că prima impresie contează şi face diferenţa.

Ce spui? Tu ai folosi acest kit ca să ştii ce trebuie să cauţi la angajaţii tăi?

Dacă răspunsul tău este da, te invităm să dai vestea mai departe şi colegilor de muncă pentru a crea împreună un mediu de lucru plăcut, dar şi angajatorului tău pentru a-i uşura procesul de recrutare. Spor la treabă!


Mereuţă Alessia
Senior Associate StartUp Career.