StartUp Career I Love My Job: Explorând Satisfacția la Locul de Muncă cu Cegeka Romania -

I Love My Job

Explorând satisfacția la locul de muncă
cu Cegeka România

 

Dezvăluiri din culise: Modul prin care cultura corporativă și oportunitățile de dezvoltare personală stimulează loialitatea angajaților Cegeka România - Profiluri de succes în inima industriei IT.

"I Love My Job" reprezintă o serie de interviuri dedicate explorării și înțelegerii esenței fericirii și satisfacției în mediul de lucru. Scopul nostru este de a descoperi ce anume face ca angajații să rămână devotați și pasionați de munca lor, chiar și după mulți ani. În cadrul acestei serii, vorbim cu oameni reali care își iubesc joburile și aflăm secretul loialității lor față de companiile în care lucrează.

În această ediție, ne vom concentra asupra companiei Cegeka România, o companie multinațională recunoscută pentru serviciile sale IT&C excepționale. Cu o prezență consolidată în peste 20 de țări și peste 800 de specialiști angajați doar în România, Cegeka continuă să fie un nume de referință în industrie. De la angajați cu experiență, până la Directorul de Resurse Umane, vom afla direct de la ei ce îi face să iubească munca la Cegeka și cum compania își menține angajații motivați și satisfăcuți.

Mihaela Joian, HRBP Infrastructure Division & Business Coach, Cegeka Ro

Sunt parte din echipa Cegeka de aproape 11 ani 😊 Practic am crescut împreună cu această companie, fiind unul dintre primii oameni angajați în departamentul de HR. Ceea ce m-a atras acum 11 ani la Cegeka a fost faptul că era un nume nou pe piața locală, cu o bună reputație internațională și, fiind la inceput de drum aici în România, mi-am dat seama că pot crește și mă pot dezvolta o dată cu ea.
În ceea ce privește valorile companiei, pot spune că acestea au rămas aceleași, deși au trecut ceva ani de la înființare și a crescut la peste 800 angajați. 😊 Consider că am rezonat și rezonez cu valorile companiei mai ales în ceea ce privește partea de dezvoltare personală și profesională, accentul pus pe oameni și pe cooperare, spiritul antreprenorial (orice idee îți este ascultată și ești încurajat să testezi) și, mai ales, autenticitatea, faptul că ești încurajat să fii tu însuți și să spui ceea ce gândești.

De asemenea, pentru mine a fost foarte importantă și încrederea din partea managementului și a colegilor, și aici mă refer cu precădere la Divizia de Infrastructură a Cegeka Romania pe care o reprezint, cât și suportul permanent pe care le am de la managerul meu direct 😊. Susținerea primită și modul deschis în care colaborez cu această echipă mi-au permis să construiesc lucruri noi și să aduc îmbunătățiri în Divizie ori de câte ori a fost necesar.

Eu am început ca Recruiter în Cegeka și în cei 11 ani am reușit să-mi creionez un traseu profesional care mi-a facilitat explorarea și aprofundarea mai multor arii de HR: Recruitment Manager, Trainer, câteodată și HR Admin, HRBP pentru Diviziile Applications și Infrastructură, Coach. În prezent sunt Coach și HRBP pe Divizia de Infrastructură. Pot spune că nu am avut timp să mă plictisesc și in fiecare zi am avut și am ocazia să învăț lucruri noi, să mă provoc și să mă dezvolt atât ca persoană cât și ca profesionist.

În Cegeka, am simțit întotdeauna că oamenii sunt pe primul loc și că atmosfera pe care toți am creat-o aici este unică. E o companie în care iți faci prieteni, de la persoanele care ne ajută cu întreținerea ți curățenia etajelor și până la directorul companiei. Ești tratat ca un egal, ești văzut și ascultat😊 Cred că acest aspect face ca Cegeka să se diferențieze de celelalte companii. Iar acest lucru este reprezentat perfect de una dintre valorile noastre, care este și motto-ul companiei: "In close cooperation”.

Bogdan Lupulescu – Technical Lead, Cegeka Ro

Veneam dintr-o altă corporație, deci eram oarecum familiarizat atât cu modul "corporatist" de lucru, dar mai ales cu administrarea și suportul "de la distantă" și " multiclient". Nu pare, dar ultimele două pot fi un "game changer", mai ales ca eu lucrasem mult și în zona de sysadmin, care presupunea prezența fizică în camerele tehnice ale clienților și "hands-on support".
Dacă mă întrebi ce m-a atras inițial, pot să iți raspund doar cu faptul că am negociat, atât financiar cât și în legatură cu programul de lucru aproape un an înainte sa vin în Cegeka. Persoana din HR de atunci m-a ținut informat și a făcut totul ca doleanțele mele să fie împlinite într-un procent cât mai mare, iar asta m-a facut să înțeleg că, pe lângă munca efectivă, compania încearcă să valorifice și să respecte angajații cu care colaborează.

Cegeka a evoluat foarte mult în ultimii ani. Fiind o companie ce a intrat relativ recent pe piata de "IT services", cine a lucrat aici în perioada 2017-2018 va găsi acum, în 2023, o cu totul altă companie. Sigur, și mediul profesional, cel financiar sau cel politic/social s-au schimbat mult în ultimii ani. Ca urmare, și valorile companiei s-au ajustat cu noile vremuri. Lipsa acută de personal, marea "demisioneală", focusul clienților pe cloud, pandemia, războiul din Ucraina sunt doar câteva din provocările cărora compania a trebuit/trebuie să le facă față, de multe ori fiind afectată în mod direct. Focusul e acum în mod direct pe resursa care poate aduce valoare unei companii - oamenii. Satisfacția clienților, prin livrarea serviciilor promise dar și prin dezvoltarea de solutii noi la problemele existente sau viitoare e, cu siguranță, a doua mare provocare pentru Cegeka.
Cele două aspecte se văd foarte bine atât din evoluțiile profesionale ale angajaților (plus attrition) cât și din feedbackul primit de la clienți de-a lungul ultimilor doi ani, de exemplu.

Unul din marile avantaje aici, și care chiar funcționează, este că practic îți poți defini traseul ocupațional, bazându-te fix pe ceea ce îți dorești. Trecând peste fraza oarecum pompoasă și care pare că lauda un mod de organizare comun în multe din companiile din domeniu, am avut colegi care au trecut dintr-un departament în altul, doar pe baza doleanțelor personale și a disponibilității, bineînțeles. Deci, aici chiar îți poți trasa parcursul operațional cum dorești (fie cu ajutor de la coachi sau traineri), fie personal.
Eu, personal, am făcut parte din toate echipele de Wintel, iar acum sunt responsabil de coordonarea tehnică a echipelor de Wintel din Romania, de crearea și ajustarea unor standarde group-wide, de definirea și lifecycle-ul de servicii, dar, în același timp, încerc să asigur un punct de contact tehnic și operațional cu echipele din Belgia și Olanda.

După cum am zis, Cegeka nu e o companie mare. Și poate tocmai acest lucru îi conferă un mod de a aborda piața de servicii diferit fără de alți competitori. Majoritatea firmelor mari din domeniu (ca număr de angajați și ani de existență/ experiență) au procese și proceduri bine stabilite peste care e poate greu de trecut.

O companie ca Cegeka se poate dezvolta dinamic, ajustând on-the-fly procesele - ceea ce înseamnă o adaptare continuă la, de fapt, ce are nevoie clientul tău, și nu la ce oferă alții din piață ca standard. Bundle-urile, asocierile, personalizarea serviciilor sunt alte atuuri pe care le are o companie ca Cegeka.
Ce am spus mai sus se transpune într-o posibilitate mult mai mare de evoluție a angajatilor, atât pe orizontală, cât și pe verticală în interiorul companiei. De-a lungul anilor, am putut vedea oameni care au evoluat în carieră, ajungând în pozițiile dorite, fie în management, fie în operațional tehnic (dupa cum am explicat și la o intrebare anterioară)
Tot în categoria satisfacției angajaților pot să menționez posibilitatea muncii "remote", păstrată inclusiv acum, după ridicarea totală a restricțiilor pandemice. Multiplele beneficii pe partea salarială, dar și pe partea de asigurări, oportunități, leasing și multe altele pot fi un alt atu al Cegekăi în fața multor altor companii similare.
Sigur, sunt multe lucruri pe care compania le mai poate face, îmbunătațiri putem găsi la fiecare pas, dar tendința actuală care nu mai pune satisfacția financiară pe primul loc la modul absolut și se bazează într-o măsură din ce în ce mai mare și pe avantajele adiționale va avea o pondere crescută în rândul celor care caută un loc de muncă.

Madalina Coman – Support Engineer Windows System, Cegeka Ro

Ce m-a atras inițial la Cegeka a fost programul de lucru flexibil, faptul că lucram în ture m-a ajutat să îmbin mai ușor munca și facultatea. Un alt “selling point” a fost echipa formată din oameni smart, profesioniști, de la care am avut multe de învățat și alături de care am crescut frumos.
Una din schimbările majore s-a produs în pandemie, când am început să lucrăm remote, rezultând în oportunități pentru noi colegi din toată țara, nu doar din orasele în care Cegeka are sediu.
În plus, pachetul de beneficii s-a îmbunătățit și el, în special cu introducerea celui de-al 13-lea salariu.

Pentru mine, două aspecte importante sunt colaborarea și comunicarea atât în echipe cât și între ele. Se întâmplă des să le scriu unor colegi cu care deși nu am mai vorbit până atunci, îmi răspund prietenos și lucrăm foarte bine împreună.
De asemenea, faptul că sunt multe oportunități de dezvoltare și poți face mutări laterale este un motiv pentru a rămâne aici pe termen lung.

Când am început în companie aveam o funcție de support entry level; nu aveam multă experiență, însă imi doream să o dobândesc. Consider că m-am dezvoltat cu ajutorul colegilor care au fost dispuși să explice și de la care am auzit mereu că nici o întrebare nu e proastă.
În Cegeka am avut oportunitatea de a jongla prin mai multe roluri pentru a decide ce este mai potrivit pentru mine și ce imi place cel mai mult sa fac. Având o funcție de management pentru o perioadă, am putut face ușor tranziția înapoi către partea tehnică.

Aș zice că Cegeka susține un mediu de lucru flexibil și încurajează echilibrul dintre muncă și viața personală. Spre deosebire de alte companii, încă se acceptă lucratul 100% remote, însă cine își dorește să meargă la birou are posibilitatea de a o face.

Cristian Predescu – System Engineer Windows System, Cegeka Ro

Am aflat de companie prin intermediul unor cunoștințe deja angajate la Cegeka Romania. Eram în cautarea unei noi provocări și job-ul bifa toate checklist-urile pentru planul meu de dezvoltare profesională. Am aflat de atmosfera plăcută, avantajele pachetului salarial și după câteva discuții cu cel care avea să îmi fie șef am fost convins că este cea mai bună decizie, așa că iată-ma tot aici, 8 ani mai târziu.
Tot atunci am descoperit și avantajul de a lucra la o companie cu sediul aflat în zona centrală a Bucureștiului, aspect ce a adus o mare economie de timp cu deplasarea și am putut aloca mai mult timp vieții personale.
In ce priveste valorile si obiectivele pot spune ca acestea au evoluat pentru a tine pasul cu mediul dinamic in care lucram si cu ambitiile de crestere ale companiei.

"In close cooperation" și "Ownership" sunt câteva din valorile care au influențat evoluția mea. M-am putut baza pe ajutorul colegilor și superiorilor de fiecare dată când întâmpinăm dificultăți dar în același timp am avut control total asupra problemelor pe care încercăm să le rezolv. În final această combinație mi-a permis să mă dezvolt și m-a ținut mereu "în priză".

În cadrul companiei se poate evolua pe orizontală și verticală, în funcție de ceea ce te motivează, mereu vei găsi sprijin de la superiorii tăi în a-ți atinge obiectivul.
Sprijinul oferit de companie prin cursuri dar mai ales ajutorul neprețuit al colegilor în fața provocărilor de zi cu zi mi-au permis să evoluez, meritele fiindu-mi recunoscute printr-o promovare.

Cegeka România față de alte companii multinaționale este în continuă creștere și pentru asta a decis să investească în cea mai valoroasă resursă - oamenii.

Fata de alte companii, cel putin in cazul meu, modul de lucru remote, mentinut odata cu incheierea pandemiei, este un mare avantaj.
Evident exista si multe alte beneficii ce au ajutat compania sa aiba o retentie buna a angajatilor chiar si in perioada dificila prin am trecut/inca trecem la nivel global.

Andra Antonescu – HR Director, Cegeka Ro


La finalul acestui interviu fascinant cu angajații Cegeka, avem privilegiul de a adresa câteva întrebări și Directorului de Resurse Umane al companiei, Andra Antonescu. Cu o experiență vastă în domeniul resurselor umane și o înțelegere profundă a culturii companiei Cegeka, Andra este în poziția ideală pentru a ne oferi o perspectivă valoroasă asupra factorilor care contribuie la satisfacția și loialitatea angajaților. Ea a ales să răspundă la două dintre întrebările noastre, oferindu-ne ocazia să înțelegem mai bine strategiile și inițiativele cheie ale companiei în ceea ce privește menținerea angajaților motivați și împliniți.


Ce te-a atras inițial să lucrezi la compania Cegeka și cum crezi că s-au schimbat valorile și obiectivele companiei de-a lungul anilor de când ești angajat aici?

Dacă mă uit în urmă cu 4 ani și jumătate, consider că, în decizia mea de a mă alătura echipei Cegeka, a cântărit cel mai mult discuția cu Lucian Butnaru, care la un moment dat mi-a spus foarte simplu: „Andra, mandatul tău este „Happy People”! Pentru noi oamenii sunt foarte importanți și trebuie să găsim soluții care să le ofere o stare de bine în Cegeka”. De asemenea, un element important în discuție a fost naturalețea conversației cu toți membrii din echipa de leadership.😊 Dacă mă așteptam inițial la o discuție în stil mai corporatist, cu întrebări mai delicate și răspunsuri „politically correct”, ei bine, nu a decurs astfel. A fost o conversație plăcută, în care am povestit despre mine și experiența mea, desigur, despre Cegeka, despre piață și industria IT, despre valorile mele și cum aș gestiona unele situații specifice. Poate părea că mi-am luat decizia în baza a două elemente extrem de subiective, dar iată că a fost o decizie foarte bună. În acest mod am pornit toată strategia HR și tot ceea ce am făcut ulterior din punct de vedere al resurselor umane a fost strâns legat de statement-ul „Happy people”: principiul de „flex ben approach”, o permanență calibrare cu piața pentru a ne asigura că suntem competitivi și așa am îmbunătățit pachetul de beneficii și de compensație, prin crearea unei infrastructuri de evenimente de wellbeing cu scopul de a servi nevoile oamenilor din Cegeka. Experiențele oferite sunt măsurate permanent prin survey-ul intern, pentru a afla direct de la angajați cum percep acțiunile și pentru a ne asigura că suntem pe drumul cel bun.
Valorile rămân aceleași, însă ne-am concentrat mai mult pe obiective care să sublinieze, evidențieze și, mai ales, să demonstreze aceste valori. În calitate de companie de soluții IT, care este deținută și fondată de o familie, alegem întotdeauna să lucrăm „in close cooperation”, valoarea noastră centrală, și considerăm că lucrul în echipă, interacțiunea umană, sinergia și proactivitatea sunt esențiale.

Cum consideri că Cegeka se diferențiază de alte companii multinaționale în ceea ce privește mediul de lucru și care este un obiectiv strategic HR?

Cegeka este o organizație cu un puternic iz antreprenorial la baza fundației sale, iar autonomia și independența sunt elemente esențiale în modul de operare. Pe măsură ce creștem, structura și disciplina devin din ce în ce mai importante și, chiar dacă suntem la scala unei corporații în acest moment, continuăm să păstrăm și acel spirit antreprenorial. Într-adevăr, este o provocare constantă, însă cred că asta face diferența față de multe alte companii. Din perspectiva strategiei de HR, focusul este de fiecare dată pe oameni și ne gândim în permanență ce menține viu statement-ul “happy people”, de acum 4 ani.
De altfel, unul dintre obiectivele noastre strategice este partea de “development”. Anul acesta, investim considerabil în zona de skills management, un proces prin care înțelegem și dezvoltăm abilitățile valoroase identificate sau dorite pentru fiecare angajat, precum și o coordonare eficientă a resurselor, prin training-uri adaptate pentru nevoile reale. Prin on‑boarding-ul și mentoring-ul bine conturate și definite, precum și prin menținerea unei culturi organizaționale sănătoase, ne propunem să facilităm comunicarea între membrii fiecărei echipe, indiferent dacă interacțiunea se realizează în mod hibrid sau față în față.

În cadrul companiei Cegeka România, am descoperit oameni pasionați și devotați, care își iubesc cu adevărat munca. Întâlnirea noastră cu acești angajați ne-a oferit o imagine clară a ceea ce face ca un loc de muncă să fie atât de iubit: o cultură corporativă puternică, oportunități reale de dezvoltare profesională și personală, respect reciproc și un mediu în care oamenii se simt cu adevărat apreciați. Așteptăm cu nerăbdare să explorăm mai multe companii și să descoperim alte perspective unice în următoarele capitole ale seriei "I Love My Job".



Un proiect I Love My Job
by StartUp Career in close cooperation with Cegeka România