StartUp Career Cum să te diferențiezi de ceilalți candidați în timpul unui interviu? -

Cum să te diferențiezi
de ceilalți candidați
în timpul unui interviu?

 

Este o întrebare pe care un candidat o va auzi în aproape fiecare interviu la care va participa, neimportând domeniul de lucru propus sau jobul, în sine.
"Ce anume te diferențiază față de ceilalți candidați?"
Putem spune că este, într-adevăr, o întrebare solicitantă. Pe de-o parte, ție, candidatului, poate să-ți fie teamă să nu dai cumva dovadă de aroganță la momentul oferirii unui răspuns. Pe de altă parte, nici nu-ți dorești să te promovezi slab sau să arăți că nu prea-ți cunoști punctele forte.
Și până la urmă, cum ieși în față?
Haideți în următorul articol să vedem cum putem răspunde la o astfel de întrebare venită din partea angajaților, dar și cum îi putem surprinde frumos pe aceștia cu propriul nostru set de întrebări menite să ne reconfirme interesul pentru un anumit job, dar și plusurile pe care le putem aduce pe masă, evident, considerabil mai multe comparativ cu ale celorlalți candidați.

Mereu am încurajat și voi încuraja comunicarea, indiferent de contextul în care ea se stabilește.


De exemplu, dacă îți cauți activ de lucru și ești la început de căutări, să-ți găsești angajatorul de interes pe LinkedIn și să-l contactezi va fi, din start, o primă modalitate de a ieși în față din multitudinea de candidați care aplică pentru același job ca și tine. Sau un e-mail către acesta poate să-ți deschidă, și el, drumurile. Nu lansa doar CV-ul; spune câte ceva despre tine, trezește curiozitatea.


Mai departe, într-un proces de recrutare, cu precădere în etapa de interviuri, este șansa ta, candidat fiind, nu doar să transmiți niște informații, dar să-ți și etalezi abilitățile de a comunica acele informații.


În acest sens și pentru că uneori, angajatorilor le place foarte mult să li se adreseze întrebări convingătoare, cu noimă și adecvate contextului în care se află, m-am gândit la o serie de întrebări utile pe care le poți adresa acestora, din postura ta de candidat. Pertinente toate și la îndemână, dacă ești cumva în pană de inspirație.

Întrebări despre rol:

- care ar fi una dintre cele mai mari provocări pe care le-aș putea întâlni la acest job?
- de ce este această poziție vacantă în acest moment; exista necesitatea creării unui loc sau pur și simplu, angajatul anterior a plecat din companie?


Întrebări despre echipă:

- în ce fel de proiecte este implicată echipa în acest moment?
- în mod uzual, desfășurați activități menite să vă unească și mai mult ca echipă?


Întrebări despre management:

- cum îi ajută managerii pe cei din echipa lor să se dezvolte?
- cât de mult puneți accent pe comunicarea în echipă?

Întrebări despre companie:

- cum și cât de des se interacționează din această poziție cu colegi din alte departamente ale companiei?
- care este cultura companiei și dintre toate valorile promovate de către aceasta, care ar fi cea preferată de dvs.?


Întrebări pentru intervievator:

- cum de ați ales să lucrați pentru această companie și ce v-a atras cel mai tare?
- dacă ar fi să vă gândiți la un lucru care vă provoacă cel mai mult la munca pe care o desfășurați în cadrul acestei companii, care ar fi acesta?


Alteori, angajatorii aleg să adreseze direct întrebarea “Ce te diferențiază față de ceilalți candidați?” și-aici, ceea ce încearcă ei să facă este, de fapt, să descopere ce puncte forte ai și cum consideri că acestea ar veni în avantajul companiei.

Dacă ești în cadrul interviului, candidat fiind, aș adăuga că aceasta ar putea fi o altă ocazie oportună pentru tine de a-l face pe intervievator să-nțeleagă de ce locul tău ar fi alături de ei, în acea companie. Nu o irosi. Și de-aici, în câteva exemple, poți argumenta vorbind despre:


- cum consideri că atitudinea ta pozitivă reprezintă un mare plus pe care-l poți aduce în activitatea propusă, în companie
- cum ești autodisciplinat și-ți creezi un management personal bun totdeauna (al organizării, al timpului, al soluționării problemelor apărute etc.)
- cum ești de părere că un element-cheie pentru o colaborare de succes este și va fi mereu comunicarea, reiterând aici ideea conform căreia abilitățile tale de comunicare sunt prețioase, așa cum demonstrezi încă din procesul de recrutare
- cum ești extrem de motivat și consideri că acest lucru nu se găsește ușor, la orice candidat, cum înveți lucruri noi cu rapiditate și ești preocupat continuu de a învăța și a te dezvolta.


Din poziția de candidat, sunt de părere că este important să rămânem mereu pe subiect, să nu ”bâjbâim” prin sertarele minții atunci, pe loc, în timpul unui interviu. Să avem în minte exemple deja concrete, reușitele noastre cele mai relevante. Să ne fi documentat pe marginea descrierii jobului încă de dinainte de a intra în acel interviu și să ne fi conectat dinainte cu acel angajator, iar acum, practic, cu ocazia interviului, să întărim suplimentar acea comunicare.


Finalmente, să credem mereu în noi înșine. Dacă noi avem încredere în propria persoană, ne vom autovedea ca fiind cea mai bună alegere pentru un anumit angajator și-i vom transmite și lui aceeași stare și încredere. Și desigur, până și această atitudine încrezătoare va ajuta la evidențierea noastră din mulțime, nu doar faptul că vom ști să răspundem potențialelor întrebări ce ne vor fi adresate.



Anisia Dumitrescu.